6 марта - Суббота Мясопустная. Полный текст молитв и службы на Вселенскую Родительскую субботу
6 марта 2021 года во всех храмах будут молиться обо всех усопших православных христианах.
свечи
По учению Церкви, торжественное поминовение усопших верных в эту субботу (а также в Троицкую субботу) всей Христианской церковью «приносит великую пользу и помощь умершим отцам и братиям нашим и вместе с тем служит выражением полноты церковной жизни, которой мы живём
В субботу мясопустную память совершаем всех от века усопших православных христиан, отец и братий наших
В пяток вечера по предначинательном псалме, и обычном стихословии, на Г
осподи воззвах,
поставим стихов 6: И поем Осмогласника стихиры мученичны три, рядоваго гласа: И Триоди подобны, три. Глас 8. Подобен: В
о Едеме рай:
От века мертвых днесь всех по имени верою поживших благочестно, память сотворяюще вернии, Спаса и Господа воспоим, просяще прилежно сим в час суда ответ благий дати, Тому Самому Богу нашему, всей судящему земли, деснаго Его предстояния получити в радости, в части праведных, и во святых жребии светлем, и достойным быти Небеснаго Царствия Его.
Твоею кровию человеки Спасе искупивый, и смертию Твоею от смерти горькия избавивый нас, и жизнь вечную подаяй нам Воскресением Твоим, вся упокой Господи, усопшия благочестно, или в пустынях, или во градех, или в мори, или на земли, или на всяком месте: цари же, священники, архиереи, монахи, и бельцы в возрасте всяком всеродном, и сподоби я Небеснаго Царствия Твоего.
Из мертвых востанием Твоим Христе, не ктому смерть обладает умершими благочестно. Темже молимся прилежно: рабы Твоя упокой во дворех Твоих, и в недрех Авраама, от Адама даже до днесь, послужившия Тебе чисто, отцы и братию нашу, други вкупе и сродники, всякаго человека, в житии послуживша верно, и к Тебе преставльшася многовидно и многообразно, Боже, и сподоби я Небеснаго Царствия Твоего.
Слава, глас 8:
Плачу и рыдаю, егда помышляю смерть, и вижду во гробех лежащую по образу Божию созданную нашу красоту, безобразну, и безславну, не имущу вида. Оле чудесе! Что еже о нас сие бысть таинство? Како предахомся тлению? Како припрягохомся смерти? Воистинну Божиим повелением, якоже есть писано, подающаго преставльшимся покой.
И ныне, Богородичен первый, гласа.
вете тихий:
Вместо же прокимена поем Аллилуиа, на глас 8: Стих: Блажени, яже избрал и приял еси Господи, и память их в род и род. Стих: Души их во благих водворятся.
На стиховне мученичен гласа, и два мертвена, Иоанна Дамаскина. Стихи же припеваем вышереченныя: Б
лажени, яже избрал и приял еси Господи, и память их в род и род
уши их во благих водворятся.
Слава, глас 6:
Начаток ми и состав зиждительное Твое бысть повеление: восхотев бо от невидимаго и видимаго естества жива мя составити, от земли убо тело создав, дал же ми еси душу, Божественным Твоим и животворящим вдохновением. Темже Спасе, рабы Твоя во стране живых, и в кровех праведных упокой.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Молитвами Рождшия Тя Христе, мученик Твоих и апостол, и пророк, и святителей, преподобных, и праведных, и всех святых, усопшия рабы Твоя упокой.
Ныне отпущаеши:
Тропарь, глас 8:
Глубиною мудрости человеколюбно вся строяй, и полезное всем подаваяй, едине Содетелю, упокой Господи, души раб Твоих: на Тя бо упование возложиша, Творца и Зиждителя и Бога нашего.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Тебе и стену, и пристанище имамы, и молитвенницу благоприятну к Богу, Егоже родила еси Богородице безневестная, верных спасение.
Ектениа, и отпуст.
По отпущении же Вечерни, творим в притворе паннихиду за усопших, и поем канон рядоваго гласа мертвым.
На Утрени
по шестопсалмии,
лубиною мудрости:
Дважды. Слава, и ныне, Богородичен: Т
ебе и стену, и пристанище:
И обычное стихословие. Чтутся же и слова о мертвых: к Коринфяном в 1-м послании. Поют же ся и Непорочны на две статии, с припевы: Б
лагословен еси Господи, научи мя:
на глас 5
.
И по них тропари мертвых, глас 5.
Припев: Благословен еси Господи, научи мя оправданием Твоим.
Святых лик обрете источник жизни и дверь райскую, да обрящу и аз путь покаянием: погибшее овча аз есмь, воззови мя Спасе, и спаси мя.
Благословен еси Господи:
Агнца Божия проповедавше, и заклани бывше якоже агнцы, и к жизни нестареемей святии, и присносущней преставльшеся: Того прилежно мученицы молите, долгов разрешение нам даровати.
Благословен еси Господи:
В путь узкий хождшии прискорбный, вси в житии крест яко ярем вземшии, и Мне последовавшии верою, приидите насладитеся, ихже уготовах вам почестей, и венцов небесных.
Благословен еси Господи:
Образ есмь неизреченныя Твоея славы, аще и язвы ношу прегрешений: ущедри Твое создание Владыко, и очисти Твоим благоутробием, и возжеленное отечество подаждь ми, рая паки жителя мя сотворяя.
Благословен еси Господи:
Древле убо от не сущих создавый мя, и образом Твоим Божественным почтый, преступлением же заповеди паки мя возвративый в землю, от неяже взят бых, на еже по подобию возведи древнею добротою возобразитися.
Благословен еси Господи:
Упокой Боже рабы Твоя, и учини я в раи, идеже лицы святых Господи, и праведницы сияют яко светила, усопшия рабы Твоя упокой, презирая их вся согрешения.
Слава: Трисиятельное единаго Божества, благочестно поем вопиюще: Свят еси Отче Безначальный, Собезначальный Сыне, и Божественный Душе: просвети нас верою Тебе служащих, и вечнаго огня исхити.
И ныне: Радуйся Чистая, Бога плотию рождшая во спасение всех, Еюже род человеческий обрете спасение: Тобою да обрящем рай, Богородице Чистая благословенная.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе Боже. Трижды.
Посем ектениа о усопших: Паки и паки:
Иерей молитву: Боже духов: Мы же: Господи помилуй, 40.
И по возгласе седален, глас 5:
Покой Спасе наш, с праведными рабы Твоя, и сия всели во дворы Твоя, якоже есть писано: презирая яко благ прегрешения их вольная и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче.
Слава, и ныне, Богородичен:
От Девы возсиявый миру Христе Боже, и сыны света Тою показавый, помилуй нас.
Стихословим же:
осподеви поем:
Канон же поем святаго обители на 6: И Триоди на 8. Поет же ся и вторая песнь без стихословия. И песни Псалтира. Канон Студита творение, в Троичных и Богородичных тропарех краестрочие: Недостойнаго Феодора. Глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Песнь возслем людие:
Вси помолимся Христу, творяще память днесь от века мертвых, да вечнаго огня избавит я в вере усопшия, и надежде жизни вечныя.
Глубиною судеб Твоих Христе, Всепремудре Ты предопределил еси коегождо кончину жизни, предел и образ. Темже яже покры гроб во всякой стране, на суде спаси Всещедрый.
Пределы жизни нашея давый, темже усопшия от житейския нощи, дне невечерняго сыны покажи Господи, священники православныя, и вся верныя люди Твоя.
Яже покры вода, и брань пожат, трус же яже объят, и убийцы убиша, и огнь яже попали, верныя, Милостиве в части учини праведных.
Вся презираяй плотския долги наша Спасе наш, во всяком возрасте всего рода человеча, пред судищем Твоим постави неосуждены, Тебе Создателю отвещающия.
Слава, Троичен: Три единаго Естества пою, Лица самоипостасная, нерожденна Отца, Сына рождшагося, и Духа Святаго: безначальное Царство, власть, Божество едино.
Богородичен: Воистинну Ты явилася еси небо на земли, большее вышняго небесе, Безневестная Дево: из Тебе бо возсия Солнце в мире, владычествуяй правдою.
Катавасиа: Песнь возслем людие чудному Богу нашему, свободившему Израиля от работы, песнь победную поюще и вопиюще: поим Тебе единому Владыце.
Песнь 2:
Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог ваш, прежде век рожденный от Отца, и от Девы в последняя без мужа заченшийся и разрушивый грех праотца Адама, яко Человеколюбец.
Видите видите, яко Аз есмь Бог ваш, праведным судом водрузивый пределы жизни, в нетление от тли приемляй вся усопшия в надежди вечнаго воскресния.
От четырех конец Господи, приемляй верно усопшия, в мори, или на земли, или в реках, источницех, или езерех, или в ровенницех снедь зверем бывшия, и птицам, и гадом, вся упокой.
В Твоей длани всяческая Господи, предразсудил еси, разрешшияся в составы четыри: в пришествии Твоем собрав воскреси, вся яже в неведении, и разуме, прощая тем прегрешения.
О страшнаго Твоего втораго, Господи, пришествия! Зане яко в виде молнии на землю пришед, воздвигнеши все создание Твое судитися, в вере Тебе тогда поживших, сретших Тя с Тобою быти сподоби.
Слава, Троичен: Пресовершенная Единице, Пребожественная, Триипостасная, нерожденне Отче и Сыне Единородне, Душе от Отца исходяй, Сыном же являяйся: Существо едино и Естество, Господьство, Царство, спаси всех нас.
Богородичен: Неизглаголанное чудо Твоего Рождества Мати Дево: како бо и раждаеши, и Чиста еси в томже? Како Отроча раждаеши, и не веси искуса мужеска отнюд? Якоже весть паче естества от Мене новолепно Слово Божие рождшееся.
Катавасиа: Видите видите, яко Аз:
Песнь 3.
Ирмос: Утверждей рукою:
Прешедшия жития течение, в славе благочестной праведным одеятися венцем сподоби Боже, и вечных благ насладитися.
Напрасно восхищенныя, попаляемыя от молнии, и измерзшия мразом, и всякою раною, упокой Боже, егда огнем вся искусиши.
Присномутное жития море преплывшия Христе, в нетленное Твоего жития сподоби пристанище притещи, православным житием окормленыя.
Ихже всякое естество морских и птиц небесных, прият снедение Христе, Твоими судьбами, воскреси Боже, в последний день со славою.
Слава, Троичен: Умно Божественную Единицу, в три Лица просто купно еже пресещи совокупляю несекомая: якоже бо скорость молнии, трисияющая видится во единстве.
Богородичен: Недоуменное Твое чудо: без мужа бо раждаеши, и девство Твое Чистая, соблюдаеши рождши. Темже ангел множество, и человеческий род поет Тя во веки.
Катавасиа: Утверждей рукою Твоею, Слове Божий небеса, просвещением Твоего истиннаго познания, утверди и нас на Тя надеющихся сердца.
Седален, глас 5
:
Подобен: С
обезначальное Слово:
Нас ради претерпевый Крест и смерть, и умертвивый ад, и совоскресивый мертвыя, преставльшияся от нас Спасе, упокой, яко Человеколюбец Бог, и в трепетное и страшное пришествие Твое Жизнодавче, яко имеяй множество милости, Царствия Твоего сподоби.
Слава, тойже. И ныне, Богородичен:
Скорый Твой покров, и помощь и милость покажи на рабех Твоих, и волны Чистая, укроти суетных помышлений, и падшую душу мою возстави Богородице: вем бо, вем Дево, яко можеши, елика и хощеши.
Песнь 4.
Ирмос: Из горы приосененныя:
Отцы и праотцы, деды и прадеды, от первых и даже до последних, во благозаконии умершия и благоверии, вся помяни Спасе наш.
В горе, на пути, на местех пустых житие оставльшия в вере, монахи же и бельцы, юноши и старцы, со святыми Христе всели.
От печали и радости прешедшия ненадежно, верою абие пременившия житие, в благоденствии пострадавшия, или злоденствии, вся упокой Спасе наш.
Яже уби мечь, и конь совосхити, град, снег и туча умноженная: яже удави плинфа, или персть посыпа, Христе Спасе наш упокой.
Слава, Троичен: Странно яко едино, и три, Божество все по единому Лицу нераздельно: Отец бо, Сын, и Дух Святый есть покланяемь, яко един Бог.
Богородичен: Направи нас Дево, молитвами Твоими, окормляющи обуреваемыя волною греха, во спасительная пристанища, Господородительнице, избавляющи от всяких лютых.
Катавасиа: Из горы приосененныя Слове, пророк, единыя Богородицы, хотяще воплотитися, боговидно усмотри, и со страхом славословяше силу Твою.
Песнь 5.
Ирмос: Утренюет дух мой:
Коегождо память умерших благочестно от века днесь творяще Господи, прилежно Ти вопием: вся упокой со святыми Твоими.
От всякаго, яже приял еси, рода и рода в царех, в князех, или монашествующих православныя, Щедре, вечнаго избави мучения.
Всех яже создал еси полезная ведый, имже попустил еси Господи, внезапными падежьми ненадежно умрети, избави муки всякия Боже наш.
Огня присно палящаго, и от тьмы несветимыя, скрежета зубнаго, и червия безконечно мучащаго и всякаго мучения избави Спасе наш, вся верно умершия.
Слава, Троичен: Единопрестольная, безначальная, Триипостасная Единице, разделением Единство, и вопротив Лицы Естество имущая, во едино нас совокупи хотение Твоих заповедей.
Богородичен: Паче огнезрачных серафимов явилася еси Чистая Честнейшая, порождши сим неприступнаго Спаса, воплощением обожившаго земнородных смешение.
Катавасиа: Утренюет дух мой к Тебе Боже, зане свет повеления пришествия Твоего: имиже убо озари ум наш Владыко, и настави на стезю жизни.
Песнь 6.
Ирмос: Содержима мя:
Смерти разрешив болезни, пострадав Начальниче жизни Боже наш, усопшия от века рабы Твоя упокой.
Неизглаголанными Твоими судьбами, яже убиша чаровная напоения, отравы, костная удавления, со святыми Господи упокой.
Егда судити будеши всяческим, стоящим нагим и откровеным пред лицем Твоим: тогда Щедре, пощади послужившия Ти верно Боже.
Последнею убо трубою вострубившу Твоему архангелу, в воскресение жизни всех, тогда Христе, рабы Твоя упокой.
От века яже приял еси верныя Боже, род всякий человеческий сподоби, во веки со служащими Тебе, славити Тя.
Слава, Троичен: Богоначалие Трисвятое, единопрестольное, Отче, Сыне со Святым Духом, Ты еси Бог мой, вседержительством Твоим содержай все.
Богородичен: От корене твоего возсия цвет жизни, Иессее праотче взыграй спасаяй мир, от Чистыя Отроковицы Христос Бог.
Катавасиа: Содержима мя приими Человеколюбче, грехи многими и припадающа щедротам Твоим, яко пророка Господи, и спаси мя.
Кондак:
Со святыми упокой Христе, души раб Твоих, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.
Икос: Сам един еси безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: яко земля еси, и в землю отыдеши: аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание, творяще песнь: аллилуиа.
Синаксарий первее Минеи: таже настоящий.